Marcus Bielenberg:  Bass
Michael Gräter:  Drums
Rolf Munkes:  Lead And Rhythm
Tarek Maghary:  Vovals and Keyboards
Producer:  Stefan Kaufmann
DrJones Karakter: 8.5/10

Den (misbrugte) floskel om, at Majesty er Tysklands svar på Manowar, bliver godt og grundigt understreget på denne EP, der er forløberen til deres kommende skive (der udkommer 27/2). Majesty har aldrig rigtig slået igennem her i Danmark, hvilket blev understreget sidste år, hvor de var opvarmningsband for U.D.O i Vega. Alligevel er det faktisk fremragende musik de laver, selvom ordene "Dragon", "Fight", "Power" og "Sword" nok er lige lovlig gennemgående i deres sange. Men sådan skal jo være inden for True Metal. Denne EP byder på fem numre. Heraf tre nye, en liveversion og en remastered Version. Nummerene "Sons Of A..." og "Make It..."er i samme stil som deres foregående albums. Der opfordres til revolution for metal-musikken og de skal nok selv gå forrest:-)
"Guardians Of..." er derimod en balade, hvor der synges duet med en stemmemæssig klon af Tarja Turunen. OK nummer, og umiddelbart fint nok på en EP. Ellers falder nummeret lidt uden for stilen. Endelig er der en liveversion af "Hail To Majesty", der oprindelig var på deres album "Keep It True". Ikke et af deres bedste numre, men faktisk en rigtig god udgave. Sidst men bestemt ikke mindst er nummeret "Ride And Fight". Nummeret har været udgivet som bonusnummer på en limited udgave af "Sword & Sorcery". Rigtig fedt nummer, hvor True Metal repræsenteres på bedste vis. Om udgaven er væsentlig anderledes en fra første udgivelse, skal jeg lade være usagt.
Alt ialt en god EP, der er alle 60 kr. værd. Kan bestemt anbefales til alle True Metal-fans.
Det kan da lige til slut nævnes, at gode gamle Stefan Kaufmann har været producer på de tre første numre.
2006-02-22 20:02:17