Midge Ure:  Synthesizer
Philip Lynott:  Vocals, Bass, Guitars
Scott Gorham:  Guitars
Snowy White:  Guitars
Producer:  Kit Woolven
Muddley Karakter: 10/10

Et af de fedeste albums i min cd samling, da det udkom var vi lamslåede over at Phil Lynott kunne skifte stil så meget, men føj for satan det holder. Check det lineup. han tog på turne med thin Lizzy på udgivelsestidspunktet og det var en kombineret Thin Lizzy/Phil Lynott turne. Jeg så dem i Forum og det var fantastisk. Hvis du som bruger af RN ikke har dette album, så få gjort noget ved det. Det er historie.
2005-09-09 01:47:12

sixxdog Opsat: 2005-09-09 07:55:42
Har Lynott nogensinde lavet noget der er bare nær middelmådig? Manden var genial!

Straycat Opsat: 2005-09-17 18:20:41
10/10??????????? Har du drukket sulfo og røget vaskepulver????? Helt ærligt... denne skive er så middelmådigt som noget kan være... og taget i betragtning af hvor dygtig en musiker/sangskriver Lynott var og hvor mange hits han havde bag sig... så er dette her sgu noget af radiatorlunken kop bæ!

Scandinavia Opsat: 2005-09-17 21:01:41
...Nu må du jo forstå at manden som anmeldte albummet efterhånden er ældre end Egtved pigen og Grauballe manden tilsammen, så derfor lyder dette album sikkert fandens moderne... Hahahahahaha - Ja, sorry Muddley!! Ku' ik' la' vær'...:)

Muddley Opsat: 2005-09-17 21:47:55
Ja Scandi, men taget i betragtning af hvor langt jeg derved er nået i vores fælles hobby, nemlig at samle fed fed musik, så har mine extra år på bagen jo gjort at du skal op med 1-200,000,- dejlige danske kroner for at bare komme i nærheden. Og Stray, jeg har stor respekt for din musiksmag, men du har fandme nogle brister eller klumper af voks siddende. Det havde sgu' da været en katastrofe hvis han havde lavet endnu et Thin Lizzy album. Phil Lynott var såmænd en middelmådig bassist, en allround musiker, men en fantastisk sangskriver og poet. Netop på denne skive er han poet og det er en fed skive. At du synes det er skidt er fint med mig. Når du får udvidet din musikhorisont hen ad vejen bliver det vel bedre. Du var vel dårligt faldet på plads på affyringsrampen i din fars 'klokker' da denne udkom. Denne skive er enormt tidstypisk, både stilmæssigt, samt teksterne. Her er fabelagtige numre som Kings Call,Tattoo, Solo In Soho, Yellow Pearl, Ode To A Black Man og så de andre. Kan du ikke høre det, så er det da synd for dig. Scandinavia, fedt med dine kommentarer, men jeg kan så sige at jeg var med i slutningen af 70'erne, hele 80'erne og 90'erne. Du skal indhente det hele. Har oplevet alle de bands du nu kæmper for at 'indhente' live og ha ha, du når det aldrig. Det må sgu' være lidt surt. Har set Journey, Motley, Kiss, Accept, Pretty Maids, Savage Affair, Mercyful Fate, Iron Maiden, Scorpions, Metallica, Lita Ford, Joan Jett, Saxon, Loudness og mange mange flere da de var på toppen i originalbesætninger. Til brugere der er ældre end 30 af Rocknation, så må I forstå at nogle af brugerne af RN synes at en rigtig RockN Roller helst skal være mand og ligne en mellemting mellem Britney Spears og Lotte Heise for at være fede eller eller ligne en usoigneret bums som har stjernenykker, fordi han har spillet med hos guden Ozzy. Vi har alle smag og min smag holder...Ha ha.

Muddley Opsat: 2005-09-17 21:51:42
....................Og Stray, en af dine ynglingguitarister er foriøvrigt på udsalg i TP. For en 10,-er kan man få en skive med Ted Nugent. Det er sgu'da aldrig overgået Phil..Thank God.

Scandinavia Opsat: 2005-09-17 22:33:31
Ellers et fedt line-up!

Straycat Opsat: 2005-09-18 08:27:40
Haha Muddley... det virker som om du blev ramt på et ømt punkt der!!!;o)
Du skal ikke komme for godt igang med "brister eller klumper af voks siddende" i forhold til min musiksmag.... Nogle af de ting du lytter til... DAMN... so don't get me started!!! :o)
På intet tidspunkt nævnte jeg at Lynott skulle lave endnu en omgang Thin Lizzy da han lavede denne skive... Men jeg er sikker på at han kunne ha' gjort det bedre end dette pladder!!! Og mht. Phil Lynott som en Poet... JEEEEZZZZ.... det er sgu blevet så trendy at komme med den udtalelse.... uhhhhh Lynott var en fantastik Poet, digter, peacemaker, frelser!!!! JA... han var dygtig og meget talentfuld men så stopper den også der!!! faktum er at han var mindst ligeså usoigneret,svanset, fordrukken,væk på stoffer og armeret med de vildeste stjernenykker som alle dem du så sarkastisk hentyder til!
Og hvad helvede har Ted Nugent til en 10'er at gøre med noget som helst???? Jeg har sgu da set adskillige Thin Lizzy skiver til 20-30 kr rundt omkring! Gør det en kunstner dårligere fordi hans musik er på tilbud??? Så vil det altså sige at alle de fede og sjældne firserting som vi finder i fx. secondhand i virkeligheden er noget bras fordi at de koster 5-10kr??? Er Iron Maiden skod fordi alle deres albums i disse tider koster 60 kr i Fona2000???? Come on....

Muddley Opsat: 2005-09-18 10:36:57
Ha ha, du taler om et ømt punkt. Ha ha latterligt. Han er altid blevet kaldt poet. Jamen det er da dejligt du synes det er pladder, men jeg kan huske da skiven kom ud og den modtagelse den fik. Selv om at det var for PL en atypisk skive, så¨solgte den og hele hans efterfølgende turne var udsolgt. Incl Forum hvor han spillede. Netop fordi det var en fed skive som tidsmæssigt passede perfekt. 60,- kr synes jeg er en meget passende pris for Iron Maiden skiverne som har været ude u adskillige år. Har aldrig set Thin Lizzy skiver til den pris og Ted Nugent skiven er jo relativt ny, så jeg synes det er surt for ham at den må bruges som lokkemad i en forretning.

Straycat Opsat: 2005-09-18 11:16:18
Jeg tvivler dog på at det var denne skive der gjorde at det var en udsolgt turne!!! Tror nærmere at det der usolgte den var at det var at Phil Lynott i forvejen var et stort navn! ikke pga. at middemådigt soloudspil!
Dog vil jeg give dig ret i at skiven muligvis har passet ind i da-tidens musikscene... det kan jeg ikke argumentere for eller imod da jeg selv er en 82'er! Men anyway synes jeg at der er 1000 andre bands/musikere fra den tid som havde LANGT højere kvalitet både hvad musik og sangskrivningen angår!
Og bare fordi at denne skive "passede" ind i tiden, gør det den ikke til en god skive!!!
Metallica's Skt.Anger er fx. et godt eksempel på noget der "passer" ind i tiden... men alligevel ikke er helt vellykket!!!!
Og igen... gør det Ted Nugent dårligere fordi hans musik ikke koster 150 kr????