Curtis Beeson:  Drums
David Austin:  Guitar
Nasty Ronnie:  Vocals
Richard Bateman:  Bass
Producer:  Jim Morris
sixxdog Karakter: 7/10

Dette er NASTY SAVAGE's tredie "rigtige" fuldlængde album, og både indimellem og siden har de udgivet diverse EP's. Først i 2004 så vi igen et nyt studie-album fra shock-thrasherne fra Florida (Bay Area).
Dette album er så toneangivende i stil og lyd, at man godt kan bruge det som pejlemærke for hvordan Thrash Metal lød i 1989. På mange måder er de originale, men jeg kan uden at blinke godt nævne både EXODUS, ANTHRAX og tyske TANKARD i samme sætning, når jeg skal beskrive musikken og stilen. Produktionsmæssigt læner det sig helt klart op af EXODUS fra samme tid, og lad mig bare indrømme - JeG ElsKeR DeT!

NASTY SAVAGE var kendt og berygtet for deres stage-show - de wrestlede, kastede med fjernsyn og forstærkere på scenen, ødelagde instrumenter og sprøjtede teaterblod over publikum mm. Kort sagt, så thrashede de alt de var i nærheden af når de optrådte. Musikken er fed og fyldig, ganske varierende og godt komponeret. Men de må være druknet i løbet af 80'erne iblandt alle de andre bands der spillede denne stil. For selv om der nok blev fostret en del store navne på thrash-scenen i 80'erne i almindelighed, og i Tampa Bay i særdeleshed, så var der nok også de første tusinde bands der aldrig slog igennem til masserne.. NASTY SAVAGE var et af disse bands. Dog formåede de at forblive på Metal Blade Records op igennem de fleste af deres udgivelser, og i USA lå de da også i kategorien lige under de store navne i genren.

De signede med det lille privatejede selskab Crook's Records i 2002, og det skulle være muligt i dag at få fat i genudgivelser af hele bagkataloget.

Er du til 80'er Thrash? Bay Area-style perfectione? Så er det klart en plade du skal investere i, også selvom de ikke når EXODUS til sokkeholderne. For kan man få for meget af denne genre i sin samling? Nej det mener jeg ikke man kan - dette var en af de ædle Heavy Metal genrer der måtte lide døden i de tidlige 90'ere, og det betyder jo også at der stort set ikke blev udgivet Thrash Metal i et helt årti (!), så alt hvad man kan opstøve, er relativt lækkert samler-guf. Og jeg må da indrømme, at selvom det ikke er en skive der kommer under laseren eller pickup'en alt for ofte, så er jeg glad for at eje den alligevel.

Gennemsnitslig men gennemført.
2006-06-25 17:59:23

Ratt Opsat: 2006-06-29 15:04:35